Eskaleringar av förbättringsförslag under omläggningsperioden
Du som kund kan skicka in förbättringsförslag till Biometria via Mina sidor. Förbättringsförslag är idéer om hur våra tjänster kan utvecklas och förbättras.
Under övergången från VIOL 2 till VIOL 3 prioriterar vi den utveckling som är nödvändig för att kunna stänga VIOL 2. Förbättringsförslag som inte är prioriterade tas emot och dokumenteras, men hanteras först längre fram. Eventuell realisering av förbättringsförslag kommer tidigast att ske efter nedstängning av VIOL 2. Det innebär att dessa förslag inte prioriteras i nuläget, men de finns med i vår planering för framtida utveckling.
Om du som kund upplever att ett förbättringsförslag är avgörande för att kunna stänga VIOL 2, har du möjlighet att eskalera ärendet.
Initiera en eskalering
Eskalering kan ske av tidigare inskickade förbättringsförslag eller nya. Oavsett om det är ett tidigare förbättringsförslag eller nytt ska det skickas in på samma sätt som ett ordinarie förbättringsförslag via Mina Sidor. Det är viktigt att det framgår att förbättringsförslaget är stoppande för att stänga VIOL 2 i konsekvensbeskrivningen. Vid eskalering av tidigare förbättringsförslag är det också viktigt att det framgår och om möjligt inkludera ärendenummer.
Utöver att skapa ett ärende ska även VIOL 3:s programchef informeras för att kunna starta eskaleringsprocessen. Mejla till Programchef Per Johansson med rubriken ”Eskalering av förbättringsförslag”. I mejlet ska det framgå vilket ärendenummer som förbättringsförslaget fått när det skapades via Mina Sidor. Ärendenumret hittar man i det bekräftelsemejl som skickas ut när ärendet skapas via Mina Sidor.