För dig som Chaufför

NU ÄR VIOL 3 I DRIFT
På den här sidan samlas all information som du som chaufför behöver för att komma igång.
Behöver du vår hjälp?
Registrera gärna ditt ärende på Mina Sidor i första hand.
Du som väljer att ringa vår växel på 010-228 59 00 kommer att få fem val:
1. Biometria Fjärrmätningscentral (FMC)
Detta väljer du om du befinner dig på en mätplats med fjärrmätning och behöver hjälp.
2. Mätplatsteknik
Detta väljer du om du har frågor om, eller vill felanmäla utrustning på mätplatserna, till exempel kamera eller våg.
3. Chaufförssupport i VIOL 3 (ej FMC)
Detta val är främst för chaufförer som inte befinner sig på en mätplats med fjärrmätning.
4. Inloggning och behörigheter
Detta väljer du om du har frågor eller behöver support gällande inloggning eller behörigheter i VIOL 3.
5. Biometria ärendemottagning
Detta väljer du om du vill registrera ett annat supportärende hos oss som inte rör någon av valen ovan.

Snabb fjärrhjälp
Med TeamViewer kan vår support snabbt koppla upp sig mot din enhet och se det du ser - vilket gör det enklare att hjälpa dig. Installera gärna TeamViewer i förväg för en smidigare support.
Frågor och svar
Under sidan för frågor och svar finns ett kapitel om Chaufförsklienten, scrolla ner till "Transport" för att hitta dessa.
Checklista Chaufförsklienten
Det finns en checklista som är till för att förenkla för dig när du ska använda Chaufförsklienten.
Demofilmer
Titta på våra demofilmer och inspelningar från öppna möten, de är utformade för att hjälpa dig att förstå chaufförsklienten.