Följ upp dina affärspartners i resan mot Go Live av VIOL 3

För att underlätta uppföljningen mot era affärspartners samt för att öka transparensen kring VIOL 3 har styrgruppen för VIOL 3-programmet beslutat att Biometria ska publicera information som visar hur ni som kunder ligger till i förhållande till era milstolpar och beställningar.

 

Information om uppföljningsfilen

På den här sidan samt nedan finns en bilaga som visar vad varje kund har beställt samt status i förhållande till milstolpar i Forest Storms Go Live-plan.  

Observera att alla milstolpar inte berör samtliga kunder och att vissa därför kan vara markerade med ej aktuell – detta betyder att milstolpen inte är relevant för er verksamhet.

Datat i filen hämtas ifrån olika källor för att få en så bra överblicksbild som möjligt. Samtlig information i filen hämtas från beställningar och kundregister. Nedan följer en övergripande förklaring om varifrån olika data hämtas.

Informationen i dessa kolumner hämtas från inkomna beställningar:

  • Juridisk enhet
  • Organisatorisk enhet
  • Prislisteabonnemang
  • Sortiment
  • Plats
  • Mätningsflöde
  • Kollektiv 

 

Informationen i dessa kolumner hämtas från redan upplagt data i VIOL 3 produktionsmiljön, OBS. endast hanterade beställningar visas:

  • Användare 
  • Integrationskontrakt 

 

Övrig information: 

  • Huvudkoden som anges för respektive företag hämtas från angiven huvudkod i beställningarna.
  • När det gäller plats kan det se ut som att ett företag har beställt sina platser (bock i kolumnen platser) om företaget i fråga är mätplatsägare och ett annat företag har beställt denna mätplats. Med andra ord behöver en bock i kolumnen “plats” inte betyda att just detta företag har beställt sina platser.
  • När det gäller kollektiv kan det se ut som att ett företag har beställt detta om man är en del av ett kollektiv, som ett annat företag har beställt. Med andra ord behöver en bock i kolumnen “kollektiv” inte betyda att just detta företag har beställt kollektiv.
  • Filen uppdateras veckovis

Eventuella avvikelser

Om en kund inte återfinns i listan kan det bero på att kunden inte följs upp på milstolpar och/eller att kunden inte inkommit med någon beställning. En del av innehållet i detta dokument kan även innehålla felaktigheter, exempelvis dubbletter pga. att företagets huvudkod inte har blivit fastställd än.

 

Kontakt
Om du märker att dokumentet innehåller felaktigheter eller att företag inte återfinns i listan, kontakta: sebastian.hansson@biometria.se eller julia.wall@biometria.se

28 Nov 28 Nyheter VIOL 3